Dentist Cluj - Caria Dentară

Caria Dentară

Ce este caria dentara ?

Caria dentară este un proces distructiv cronic al ţesuturilor dure ale dintelui, fără caracter inflamator, producând necroza şi distrucţia acestora, urmate de cavitaţie coronară sau radiculară. Caria se dezvoltă numai pe dinţii în contact cu mediul bucal şi niciodată pe dinţii complet incluşi sau foarte bine izolaţi de mediul bucal.

obturatii

De ce este important să tratăm cariile dentare la timp ?

Caria dentara constituie, prin complicațiile sale, principala cauză de pierdere a dinților. Ea începe în smalț (stratul dur, extern al dintelui) și, pe măsură ce crește în dimensiune și se apropie de pulpa dentară (nerv), încep să apară dureri la dulce, la rece, poate să rețină resturi alimentare și deci, bacterii, aparând și fenomenul de respirație urât mirositoare (halenă). Dacă o carie dentară nu e tratată nici în această fază, se ajunge la infecția pulpei dentare, însoțită adesea de dureri atroce. Aceste infecții pot produce, prin acutizare, un abces dentar, care se caracterizează prin durere, umflarea zonei respective, câteodata chiar febră și stare de rău general. Adesea dintele nu se mai poate recupera și trebuie extras.

Tratamentul cariei dentare în cabinetul Smart Dental

În general, tratamentul precoce al leziunilor carioase este mai puțin costisitor decât tratamentul unei leziuni carioase extinse, neglijate până în momentul în care durerea ne aduce în cabinetul stomatologic.
Tratamentul unei carii dentare simple presupune curățarea țesutului dentar necrozat și refacerea morfo-funcțională a dintelui în cauză din materiale fizionomice, într-o culoare asemănătoare restului suprafeței dentare, printr-o obturație.
Folosim materiale compozite de ultimă generație, adecvate fiecărui caz în parte.

În cazul unor pierderi mari de substanță dură dentară (mai mult de 40% din volumul coronar), va trebui să recurgem la refacerea coroanei dentare printr-un inlay (ceramic sau compozit). Chiar dacă un astfel de tratament este mai costisitor decât o obturație simplă, închiderea marginală, stabilitatea coloristică îl fac indispensabil în tratamentul acestui tip de leziuni carioase extinse.

Dacă distrucția coronară este de și mai mari dimensiuni, vom aplica o coroană de înveliș (metalo-ceramică, integral ceramică sau ceramică pe suport de zirconiu), refacerea prin obturație dentară simplă neputând asigura rezistență și stabilitate în timp.

De multe ori însă ne confruntăm cu o problemă și mai importantă. Unele procese carioase neglijate mult timp evoluează spre camera pulpară, cauzând dureri dentare și obligând la tratament endodontic, urmat apoi de reconstrucția dintelui printr-o metodă potrivită cazului clinic.